Thursday, 13 August 2020

21 Sebab Gagal Temuduga Kerajaan & Swasta [Ebook Percuma ]






EBOOK PERCUMA!


 NAK EBOOK 21 SEBAB GAGAL TEMUDUGA KERAJAAN & SWASTA?

Masukkan NAMA dan Emel anda untuk kami bongkarkan RAHSIA ini sebelum KUOTA PENUH!

Nama Anda

Emel Anda



Maklumat Anda Selamat Bersama Kami

Friday, 29 September 2017

Rujukan Temuduga Separa Perubatan


Bakal Menduduki TEMUDUGA SEPARA PERUBATAN?

Tahniah kepada yang lulus peperiksaan online separa perubatan.


Anda selangkah lagi menuju ke latihan separa perubatan.


Buat persediaan sebaik mungkin untuk sesi TEMUDUGA nanti.


Sediakan RESUME tapi jangan main hentam je.


Nah,ni ada PANDUAN TEMUDUGA beserta  PANDUAN RESUME untuk anda.





[+]RUJUKAN TEMUDUGA SEPARA PERUBATAN

Ambil peluang ini dan jangan sia-siakan panggilan temuduga anda. Kemungkinan anda tidak dipanggil lagi selepas ini? Jadi berikan yang terbaik untuk temuduga kali ini.

Rujukan ini disusun dengan pengalaman dan perkongsian calon-calon sebenar sebelum ini. Jadi anda bakal mendapat satu rujukan yang tepat disertakan dengan contoh soalan untuk persediaan anda

Jadi kompone Simulasi Temuduga ini anda boleh gunakan untuk persediaan temuduga anda tahun ini untuk semua jawatan dalam SKIM SEPARA PERUBATAN oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)


Buat yang TERBAIK untuk TEMUDUGA nanti ya!

Terus klik [+]RUJUKAN TEMUDUGA SEPARA PERUBATAN




Friday, 1 September 2017

Senarai Semak Sebelum Exam Online Separa Perubatan

Anda yang terlibat dalam exam online separa perubatan perlu membuat persediaan sebaik mungkin.

Ada ramai calon yang akan menduduki exam online.

Anda akan bersaing dengan ribuan calon yang lain.

Susah tu,sebab ada KUOTA had yang telah ditetapkan.

Senarai Semak Exam Online Separa Perubatan,Tip Exam Online Separa Perubatan,Panduan Peperiksaan Online Separa Perubatan,Contoh soalan Peperiksaan Separate Perubatan


Antara perkara yang perlu diberi perhatian ialah :

1.Dapatkan ebook Exam Online Separa Perubatan.

Dapatkan di : KLIK SINI

Ambil masa untuk membaca nota dan contoh soalan tersebut.

2.Pilih komputer terbaik untuk peperiksaan.

Pastikan line kuat dan tidak loading dengan perlahan.Pada hari exam nanti,ramai yang akan buka laman exam,jadi elakkan membuka multiple browser untuk mengelakkan komputer "hang" & "jammed" ataupun lambat loading.Kami cadangkan buka laman exam sahaja untuk mengelakkan sebarang kemungkinan.


Elakkan menjawab menggunakan smartphone untuk mengelakkan sebarang kemungkinan yang boleh mengganggu proses menjawab soalan.


Saya cadangkan anda menjawab soalan di cyber cafe jika di rumah anda tidak menggunakan streaymx atau broadband.




3.Buka laman peperiksaan sekurang-kurangnya 15 minit lebih awal untuk mengelakkan laman menjadi sesak.


4.Log masuk mengikut nama & kata laluan di laman peperiksaan.


5.Jawab soalan dengan teliti dan tenang.Jawab soalan yang senang terlebih dahulu.


6.Sediakan kertas kosong untuk anda mencatat sekiranya perlu.


Username,password dan link peperiksaan.

1.Username ialah nombor Mykad anda.

2.Password (Kata laluan) ialah angka giliran peperiksaan anda.

3.Link akses boleh didapati pada surat panggilan atau emel anda.


Semak maklumat anda di :
[+] http://e-semakanbcc.spa.gov.my


Semak lebih awal sebagai persediaan untuk mengelakkan kesesakan server di saat akhir.


Terus dapatkan ebook Exam Online Separa Perubatan di :

[+] KLIK SINI


Download PREVIEW COPY di SINI

Wednesday, 30 August 2017

Rujukan Exam Online Separa Perubatan


Tak Tahu Nak Prepare Apa Untuk
Peperiksaan ONLINE SEPARA PERUBATAN 
7 SEPTEMBER ini?



Tempahan ebook Separa Perubatan dah dibuka ya!

Rujukan ini disusun khas untuk bantu persediaan calon. Ia telah dikemaskinikan untuk setiap kali peperiksaan untuk memastikan ianya VALID untuk sesi 7 SEPTEMBER ini.


40++ Nota Ringkas

Nota ini akan menjimatkan 15 jam masa anda mencari dan menyaring maklumat yang penting untuk peperiksaan ini. Kami ada pengalaman dan kami tahu bahagian mana yang anda perlu fokus!

Penerangan Format TERKINI

Percaya kepada kami, faktor utama kegagalan calon adalah kerana calon tak tahu format. Bila tiba peperiksaan terus terkejut dengan soalan. Tak perlu terkejut, kami berikan gambaran sebenar!

70++ Contoh Soalan

Ini bukan soalan ramalan atau soalan sebenar. Ianya lebih kepada contoh soalan untuk berikan anda gambaran bagaimana soalan dibentuk dan disoal. Eh tahun ini tiada contoh soalan oleh pihak SPA kan?

Maklumat Perjawatan

Anda kena faham dan tahu mengenai jawatan dalam Latihan Separa Perubatan (U29) ini. Apa tugasan dan apa yang bakal anda lalui selepas berjaya menjawat jawatan ini. Maklumat ini anda perlukan untuk sesi temuduga anda nanti. Jangan ke temuduga jika tak ada maklumat ini!

Satu perkara yang anda kena sedar, anda bakal bersaing dengan ribuan calon lain untuk merebut jawatan SEPARA PERUBATAN yang ditawarkan oleh pihak kerajaan.

Jom tengok mereka yang berjaya lulus dalam exa! online bulan Mac 2017 .

Mereka berjaya atas usaha mereka. Tapi yang pasti ini rujukan mereka.












Apa yang bakal membezakan anda dengan calon lain adalah, bagaimana persediaan anda untuk menghadapinya.

Anda boleh terus buat tempahan di sini :
[+]KLIK SINI

Ebook ini bukanlah seperti buku yang dijual di kedai. Ia akan diberi dalam
format PDF iaitu softcopy.


Eh,kami nak anda berjaya tau!

Tim Kerjaya Graduan

Saturday, 12 August 2017

Kenapa Anda Tidak Dipanggil Temuduga SPA?

Berikut ialah jawapan daripada pihak Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Sendiri dan kami huraikan penerangan dengan lebih jelas.



1.Tiada urusan pengambilan
Sementara menunggu panggilan temuduga daripada Suruhanjaya Perkhidmatan Awam,apa kata anda juga memohon jawatan melalui laluan alternatif iaitu  melalui agensi-agensi kerajaan.Kenapa hanya mencuba melalui SPA?
Ada 241 senarai agensi kerajaan yang ramai graduan tak tahu dan agak kurang persaingan.Ini adalah lubuk yang ramai graduan terlepas pandang.
Terus dapatkan Senarai 241 Agensi Kerajaan di bawah ini.
[+]Senarai 241 Agensi Kerajaan (klik)


2.Borang pendaftaran SPA8i tidak lengkap
Sila pastikan borang pendaftaran anda lengkap dan semak sebelum anda menghantar pemohonan.

3.Had umur
Ada beberapa jawatan yang telah dihadkan umur calon.Sila baca deskripsi jawatan dengan teliti sebelum memohon jawatan tersebut.

4.Tidak memenuhi syarat tapisan semasa
Kelayakan anda tidak sesuai dengan syarat semasa yang telah ditetapkan.Semak syarat-syarat untuk memohon jawatan tersebut supaya anda tidak menunggu dengan sia-sia.

5.Gagal ujian PAC dan peperiksaan online
Calon yang gagal dalam peperiksaan online atau PAC tidak akan dipanggil untuk menghadiri temuduga.

6.Sijil pengajian yang tidak diiktiraf oleh MQA
Kursus yang anda ambil di universiti atau kolej tidak diiktiraf dan tidak diterima oleh pihak SPA.

7.Kekosongan jawatan terhad
Contohnya,jawatan kosong ada 4,calon yang menghadiri temuduga pula seramai 244 orang.Saingan yang sangat sengit.Jadi,tidak hairanlah anda tidak dipanggil ke temuduga.

8.Perubahan syarat skim perkhidmatan semasa
Sila pastikan anda mengikuti perkembangan dan perubahan syarat skim perkhidmatan semasa untuk jawatan yang anda pohon.

Susahnya nak tembus SPA!

Selain memasang pancing di SPA,anda juga perlu memasang pukat di lautan kerja kerajaan.

Terdapat Agensi Kerajaan yang mengadakan proses pengambilan pekerja tanpa melalui SPA yang perlu anda tahu.

Terus dapatkan Senarai Agensi Kerajaan di :

[+] Senarai Agensi Kerajaan (klik)

Info berkaitan :
[+]Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan
[+]Rahsia Resume Kerja


Friday, 25 March 2016

Cara Jawab Soalan Yang Biasa Disoal Semasa Temuduga

Contoh Soalan Yang Biasa Di Soal oleh Temuduga:

1.Sila perkenalkan diri.

Soalan ini ringkas, tetapi ramai calon yang gagal menjawabnya.

Berikan jawapan yang ringkas dengan memberi 2 atau 3 pencapaian
yang menandakan anda berada dalam skop kerja yang dimahukan
oleh penemuduga.

Sudahi perbualan  dengan perkara yang meletakkan diri anda dengan tugas yang spesifik.


2. Bagaimana anda tahu syarikat ini?

Apa yang anda tahu tentang syarikat bakal majikan? Jawapan ini boleh didapati dalam laman web syarikat.

Anda boleh menjawab dengan menyatakan matlamat syarikat, visi dan misi.


3. Mengapa anda mahukan kerja ini?

Anda  perlu ingat, syarikat ini mahukan individu yang berminat dengan jawatan yang ditawarkan.

Anda perlu menyediakan jawapan yang terbaik mengapa anda mahu posisi tersebut.

Masukkan beberapa faktor yang membuatkan anda  layak mendapatkan jawatan yang
ditawarkan.

Anda  boleh katakan bahawa anda  gembira membantu orang lain menyelesaikan masalah.

Dan anda mahu menjadi sebahagian daripada syarikat
untuk belajar dan melakukan sesuatu perkara yang bermakna.


4. Kenapa kami perlu ambil anda bekerja?

Anda boleh katakana bahawa hanya anda mampu menjawat jawatan ini, boleh
memberikan keputusan yang cemerlang dan anda lebih baik daripada calon
yang lain.


5. Apakah kekuatan profesional yang anda  miliki?

Anda perlu jujur untuk menjawab soalan ini. gunakan jawapan yang
benar, bukan hanya mahu didengar oleh penemuduga.

Sertakan kelebihan anda yang releven kepada kriteria jawatan
tersebut dan lebih spesifik seperti komunikasi persuasive atau
“relationship building”.


Adakah anda sudah dipanggil temuduga?

Terus dapatkan Rahsia Bijak Temuduga di bawah ini untuk persiapan temuduga kerja kerajaan anda.

Salam sukses,

Tips Graduan



Info Berkaitan :(klik)

Wednesday, 16 March 2016

5 Punca Gagal mendapat Kerjaya Idaman



 1. Resume tidak menyerlah. Setiap kali bakal majikan membuat pengiklanan berkaitan dengan kekosongan jawatan, beratus-ratus permohonan yang akan diterima setiap hari. Mereka sudah pastinya meletakkan keutamaan kepada calon yang memenuhi kriteria yang diperlukan. Resume yang dihantar perlu menepati citarasa atau sekurang-kurangnya bertepatan dengan sebahagian besar ciri-ciri yang diiklankan. Oleh itu, resume anda perlu disertakan dengan pendidikan, pengalaman dan pencapaian yang anda miliki. Komponen tersebut bakal membantu untuk dipanggil ke temuduga sekaligus membuka peluang yang lebih besar untuk menyertai kekosongan jawatan tersebut.



2. Surat iringan permohonan menjelikkan. Surat permohonan anda bukanlah ringkasan daripada resume anda, tetapi kata-kata aluan dengan menerangkan mengapa mereka perlu ambil anda berkhidmat dalam syarikat. Masukkan informasi yang tidak terdapat dalam resume contohnya tugas-tugas yang bakal anda sumbangkan kepada mereka sekiranya diterima bekerja di sana. Usah tulis dengan kata-kata yang terlalu hype dan mengakibatkan bakal majikan berasa jelik ketika membaca surat iringan permohonan anda.

3. Tidak menarik. Usah berkelakuan seperti yang anda begitu terdesak untuk mendapatkan pekerjaan tersebut. Walau bagaimana pun, anda boleh menunjukkan rasa serius anda kepada penemuduga. Tampilkan minat anda untuk bekerja dengan menjawab soalan-soalan semasa temuduga dengan baik dan berisi. Usah biarkan mereka melihat anda solah-olah memandang rendah kepada bakal jawatan yang dipohon.

4. Tidak bersedia untuk bekerja. Tidak serius untuk memulakan kerjaya menyebabkan kegagalan menimpa. Anda sudah tentu biasa mendengar pepatah yang mengatakan “gagal untuk merancang adalah merancang untuk gagal”. Ia bukanlah pepatah yang dicipta untuk main-main tetapi untuk memberi peringatan supaya anda tidak leka. Kurangnya persediaan seperti latihan menjawab temuduga, soal selidik syarikat bakal majikan dan kurang minat untuk berkhidmat merupakan masalah yang biasa melanda mereka yang gagal. Untuk berjaya mendapat tempat dalam kerjaya yang diidamkan, anda haruslah membuat persediaan yang perlu dan berkaitan dengan kerjaya tersebut.

5. Fokus yang keterlaluan. Semasa anda ditemuduga, pastikan anda bersikap jujur dengan penemuduga. Kongsikan kelebihan dan kemahiran yang ada pada diri anda secara santai. Kejujuran anda merupakan kunci utama kejayaan dalam karier anda. Usah terlebih bicara hingga menimbulkan kesangsian kepada majikan. Elakkan daripada menceritakan kemahiran yang tiada pada diri anda kerana ia bakal menjerat anda apabila diterima berkerja nanti. Bila disuruh untuk berbuat demikian, anda terkial-kial memberitahu yang anda sebenarnya tidak mampu menunaikan kata-kata anda.

Kesimpulannya, memang tidak mudah untuk mendapatkan pekerjaan yang diidam-idamkan. Tetapi bukanlah suatu perkara yang mustahil untuk mencapainya. Tunjukkan kesungguhan anda bermula dengan resume yang terampil, surat iringan yang menawan dan sesi temuduga yang cemerlang. Sebenarnya, apa yang anda lakukan itu adalah cerminan kepada diri anda.

Good Luck!!

P.S : Layari rahsia resume kerja untuk mengetahui lebih banyak rahsia dalam sesebuah resume kerja!
        [+] Rahsia Resume Kerja -klik



Info berkaitan : Rahsia Resume Kerja 
                          Rahsia Lulus Temuduga Kerajaan
                         Rahsia Bijak Temuduga 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...